こちらでは、鬼海弘雄の作品を種類別に随時更新して参ります。

PERSONA・街・インド・トルコはもちろん、写真集にはなっていない作品も

載せていきます。(未発表作品も含む)

 

 

 

 

 

  Hiroh Kikai‘s works, displayed here according to type, will be changed as the occasion arises. Besides works from PERSONA, scenes from the town, India, and Turkey, photos that have not been compiled into photograph collections will also be displayed. (Works not ever shown in public will also be included.)

 

 

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荒川第9中学夜間学校1971-1972( Arakawa 9th Junior High School Night School 1971-1972 )


鮪船1972(Tuna vessel)


浦安1973(Urayasu1973)


沖縄2005(Okinawa2005)


ポルトガル、マルタ2005(Portugal, Malta2005)


姫路城2015(Himeji castle2015)


王たちの肖像:浅草寺境内(1987出版)

Portrait of Kings: Sensoji Temple Precincts (Published in 1987)


や・ちまた:王たちの回廊(1996出版)

Yachimata: The Circuit of Kings (published in 1996)


PERSONA (2003)


ぺるそな(2005)

Persona (published in 2005)


Asakusa Portraits(2008)


東京ポートレイト(2011)

Tokyo Portrait (released in 2011)


世間の人(2014)

People in the world (released in 2014)


PERSONA最終章(2019)

PERSONA final chapter (released in 2019)


東京迷路(1999)

Tokyo Maze (released in 1999)


東京夢譚(2007)

Tokyo Yumetan (released in 2007)


Tokyo view(2016)

空の写真(2020)

Sky photo (2020)

「空を撮りたいな」

亡くなる3ヶ月前からいきなり言い出した。

「ハッセルで撮る。撮れるかな」

何回も何回もそう繰り返して、

一回入院道具のカバンにハッセルを入れて持っていったこともあった。

一時退院して、「副作用辛くて撮れなかった」と言っていた。

「今回は無理だったけど元気になって、ハッセルを持って空を撮ろう!」と意気込んでいた。

鬼海弘雄は空が大好きだった。


亡くなる2週間前に2枚だけ、自分の病室から空を撮った。

携帯で写真を撮るのだってかなり難しい状況だった。
話すのだってやっとの状況だった。

でも、最期の最期まで鬼海弘雄は仕事に対しての気持ちはすごかった。


『もう一回自分の足で歩いて街を撮りたい」

『もう一回浅草で人を撮りたい』

『空を撮りたい』

“I want to take photos of the sky.” 

 

He started saying this suddenly, 3 months before passing away

 

“I’ll take them with my Hasselblad. I hope I can.” Saying this repeatedly, he once packed it with gear to bring for his hospitalization.  On returning home temporarily, he said, “The effects of treatment were so harsh I couldn’t take any.”

Yet he was hopeful, “I wasn’t able this time, but I’ll take photos of the sky with my Hasselblad when I recover!” Hiroh Kikai loved the sky.

 

Two weeks before departing this world, he took just two photos of the sky from his hospital room. 

Even to take these photos with his mobile phone was a great strain on him.  He could just barely talk then.

Hiroh Kikai still had immense passion for his work to the very end.

 

“I want to get on my feet and walk through town takingphotos once more.”

 

“I want to photograph people in Asakusa once more.”

 

“I want to take photos of the sky.”